lördag 12 april 2014

Vecka 15

Jag har mina 3 veckors praktikplats på Boutique Violen i Falköping. En härlig dekorativ blomsterbutik och vilken påskinspiration jag har fått av Jessika och Linda. Kolla Jessicas hemsida HÄR
 
Jag fick en rivstart första dagen för 2 veckor sedan. Ingela Wall florist och dekoratör var och stylade  butiken. Hon är känd för att ha ansvarat för blomsterarrangemangen vid  fyra Nobelfester och även blomsterdekorerar till stora fester och bröllop. Hon utbildar också i exponering i butik.
Ingela ville hinna med så mycket som möjligt under dagen. Det var min första dag och jag var helt ovetande hur Jessicas butik fungerade, så Ingela tänkte nog jag kunde vara till hennes hjälp så behövde inte de som kan butiken belastas så mycket. Helt rätt, oj så kul det var. Plocka av och hämta saker, damma och samtidigt få en lektion i exponering. 
 Butik Violen är speciell för att det är så kreativa och duktiga personer som arbetar här, butiken är under ständig förändring och Jessica är smart nog att ta in en tredje part för hjälp någon gång per år. 
Här får ni lite mer påskinspiration från butiken.







1 kommentar:

  1. Är du där!!!! Å vad spännande. Det är ju en verkligt fin butik med gott renommé. Kanske jag hinner kika in till dig...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera