måndag 28 april 2014

Vecka 17

Sista dagen på praktikplatsen fick jag ta hand om en beställning. En man beställde en bordsdekoration till sin fru för en viss summa. Hans fru var i 45 års åldern och gör något du själv tycker om så blir det nog bra sa Jessica till mig. Jag letade efter växter och fat och började att räkna ut summan och började med arrangemanget som sedan slogs in i cellofan med ett litet kort som Jessica stoppade in. Jag blev grundlurad för bordsdekorationen var till mig. Tack gulliga Jessica!
Jag fick lära mig en hel del om krukväxtplanteringar. Man ska aldrig plantera växter runt kanten på krukan. Flytta in växten och tryck ner den ordentligt så första bladen eller stjälken får kontakt med kruk-kanten, det gäller samtliga krukväxtplanteringar.
I skolan igen.
 Den här veckan har vi tränat på brudbuketter.  Undersidan av brudhållaren som täcks med salablad.
Så här blev min som klar. Undersidan av brudhållaren är lika viktig att den är fin.

Mina 2 brudbuketter. Här är en droppformad brudbukett.
Vi övar oss inför slutproven och en stor del kommer att vara det skriftliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar